ady88 (ady88) wrote,
ady88
ady88

Problemele orașelor arabe și problema terorismului

Ce legătură ar fi avut orașele arabe cu terorismul?
Directă, dacă un oraș nu este proiectat bine el este asemeni unei zone murdare care este un loc prielnic pentru înmulțirea bacteriilor, așa și orașele prost proiectate sunt zone perfecte pentru înmulțirea și găzduirea găștilor de teroriști, despre asta și ce legătură are Parisul cu acest fenomen este acest post.


[Spoiler (click to open)]Cine consideră că Parisul, cel mai frumos oraș azi, a fost mereu așa, se greșește, sus avem o poză a Parisului înainte de renovările lui Haussmann. Cum nu ar fi straniu dar și Parisul a avut perioada sa de pubertate urbanistică, când încă-și păstra structura sa medievală de străzi.
01. Harta Parisului înainte de Haussmann.

Aici putem vedea o rețea stradală foarte întortochiată cu străduțe înguste care șerpuiesc. Eu pot distinge niște imobile emblematice din Paris cu ajutorul cărora să identific locațiile și scara, așa sum ar fi caterdrala Notre-Dame de Paris, Palatul Luvru și Palatul Invalizilor, dar așa dacă nu știi cum arată acele construcții de sus, nu prea poți să-ți dai seama ce oraș e, căci rețeaua stradală medievală  era cu totul alta.

02. Cam ăsta era orașul medieval, nimic spectaculos.


03. Străzi înguste.


04. Să zic că era vreo arhitectură specială nu pot, tot era foarte simplu căci erau cartiere de oameni simpli.


05. Imobilele nu erau întreținute bine și uneori erau spre a cădea, deci se făceau improvizații ca în poza de jos.


06. O imagine celebră din perioada revoluției din 1848, pe fon se vede imobilul Pantheonului, existent și azi.

În afară că Parisul medieval din cauza structurii sale era favorabil răspândirii bolilor, incendiilor, străzile lui înguste favorizau răscoalele care puteau să treacă în revoluții. Sus avem o scenă din 1848. Tot asta era firesc să deranjeze statul, respectiv Președintele Napoleon al III-ea a hotărât să lichideze problema viitoarelor răscoale, respectiv l-a însărcinat pe baronul Haussmann să modernizeze Parisul în așa fel încât aceste baricade să nu mai ai cum să le faci, adică să ai un oraș nou, cu străzi late.


07. Construcția bulevardului de l'Opéra

Respectiv în 1853 Haussmann s-a apucat de muncă, au început cu demolări masive. Tot orașul a devenit un șantier.

08. Construcția bulevardului Henri IV. Pe fon se vede coloana instalată în piața Bastiliei.

Orașul este fiersc că nu avea banii necesari pentru exproprieri, așa că Haussmann a apelat la o schemă de tip PPP, s-au găsit niște frați bancheri, frații Pereire au făcut rost de banii necesari, în schibul faptului că ei vor plăti exproprierile, acei frați primeau dreptul să construiască blocuri care flancau viitoarele artere.

09. O comparație înainte/după.


În asemenea fel am obținut Parisul de azi pe care toți îl iubesc.

Ok, cu Parisul ne-am lămurit, dar ce legătură are Parisul cu orașele arabe și în speță cu terorismul?

 Păi orașele arabe în masă au o structură medievală, adică aceeași structură care a avut-o Parisul până în 1853, străduțe înguste care șerpuiesc, imobile aglomerate, dacă ia foc un imobil este un pericol să ardă tot orașul.

10. O stradă din Aleppo.


11. Dar consecința principală a acestui țesut vechi constă în faptul că aceste străzi medievale încurajează formarea baricadelor, deci aceste zone sunt foarte complicat de curățat de teroriști.


12. Aceste zone sunt un mediu perfect pentru a menține o rezistență contra forțelor legitime ale statului.


13. Iar dacă autoritățile se apucă să le curățe asta durează foarte mult timp, și mor mulți oameni.


14. Un exemplu cât de greu este să curăți un oraș de ăsta medieval, tancurile abia intră pe unele străduțe, iar pe altele nu pot pur și simplu.

Există o problemă și în  afara războiului, deoarece străzile înguste fac imposibilă dezvoltarea unei rețele civilizate de transport public teran.
Deci care e soluția?

15.


Soluția este ca autoritățile să facă ce a făcut Haussmann în secolul 18 în Paris. Adică iei și demolezi tot, și trasezi o rețea modernă de bulevarde sub unghi drept ca în orașele americane, iar pătratele formate între noile artere să se facă imobile noi.
Iar faptul că acum este război și orașele sunt ruinate este doar un factor care favorizează această schimbare radicală.
Mai sus am făcut  o schiță la repezeală. Precum se vede  am trasat 3 tipuri tipuri de artere:
 - Artere magistrale - cu zone pietonale largi, piste de bicilete, 2benzi/sens auto și pe centru linii de tramvai separate de trafic;
 - Artere medii(regionale) - artere un pic mai mici, dar care tot au benzi pentru transport public pe centru;
 - Străzi locale - străzi mici unidirecționale, cu parcare și cu zone pietonale.

Această structură nu ar mai permite fortificarea unor zone de către teroriști, și ar permite autorităților să restabilească ușor controlul asupra unor zone.  Iar ca o consecință plăcută și traficul și oamenii pe un transport public civilizat s-ar mișca în un alt fel prin oraș.

Subscribe
  • Post a new comment

    Error

    Anonymous comments are disabled in this journal

    default userpic

    Your reply will be screened

    Your IP address will be recorded 

  • 0 comments