Fotoal.... 6
ady88
Mașini, nesmițire, animale, podul Herăstrău, corectitudinea politică în moda feminină.



[Spoiler (click to open)]
01. La început un bou pe Skoda, bovina aia nu-i interesată că este parcată pe trotuar și acolo de obicei merg oameni.


02. Eu am trecut, cu greutate. Nu există pentru ăștia molotoave.


03. Cam așa.


04. O raritate japoneză, Honda CRX Del Sol, pordusă între 1992-97, asta este un Civic în două uși și cu caroserie targa, adică acoperișul se poate demonta pentru vară.


05. În altă zonă am dat de o Alfa Romeo 159, una dintre cele mai frumoase Alfa.


06. Chiar mai frumoasă decât Giulia.


07. Asta are și jante mișto, însă de un an stă aici, păcat de ea.


08. Despre corectitudinea politică în domeniul modei feminine, se pare că pentru unii mai slabi cu duhul, ideile CP idioate prind, ideea percum că nu contează cum arăți, să ai doar suflet bun. Și tipa asta așa și face, că are kg în + este ceva banal, dar faptul că ea vara umblă în ciorapi rupți...adică este cald afară...


09. Și a doua bizarerie este freza ei, ea este frezată la 0 peste tot în afară de vârful capului, iar în vârf are un ”căcățel”, o nucă...o mizerie de aia de cock....treaba aia arată hidos pe cap normal, dar pe un cap ras...este horror. Dacă ăsta ar fi un cuplu lesby..atunci configurația asta este ok, dar adacă ăstea-s două prietene hetero...atunci este horror tipa.


10. Deja podul CFR din Herăstrău la mine a devenit o rubrică de anduranță, ea e la mine ca în Click rubrica ”fata de la pagina 5”. Totul a rămas la fel, nu a crescut un perete de beton, și asta deja este un progres, adică este bine, că nu-i mai rău.


11. Pe pod am dat de o traversă cu fixatorul șinei montat.


12. Peste asta se trece, ca să treci podul, aici eu data trecută mi-am zgâriat piciorul.


13. Ăsta-i procesul de traversare imortalizat pentru viitoarele generații :))


14. Câine, rar, dacă nu mă greșesc se numește rasa Borzaya, și este de vânătoare.


15. Tot din același registru, vietățile parcului, este pisica de la Funky Lounge.


16. În scurt timp după mami(că pisica este femelă), a venit ăla micu, la fel de negru ca și mami.


17.


18. Și eu, și pescarul din imagine am încercat să punem mâna pe ăla micu, dar nu am reușit.


19. Simetria este sinonimul frumuseții = arhitectura modernă este hidoasă.


20. Însă Herăstrăul nu peste tot este ok, sunt zone unde aleile sunt transformate în parcări, iar în asfalt sunt niște treburi de care poți să te împiedici, și să-ți rupi capul....așa era să se întâmple și cu mine.


21. Veneam din parc și deoarece aleea este o parcare, și trotuarul este o altă mizerie de parcare, trebuie din timp să te belești la șoseaua Nordului ca să nu nimerești sub roțile unui ”bolid”, unui bieemveu...asta am făcut și eu, și m-am împiedicat, dar din fericire reflexele mele m-au stabilizat și m-am ales doar cu o mini sperietură...puteam să-mi fracturez vreun os, telefonul praf... și cu un tir de înjurături, de la mine spre dumnezeul parcurilor.


22. Asta este alt caz de nesmițire motivată de lipsa de acțiune din partea PMB, că primarii nu doresc să se pună cu automobiliștii care se pun pe prima bandă, înțeleg, dar că nu-s ridicați gunoaiele din stațiile RATB, asta nu este de înțeles.


23. Un cuplu drăguț, cu biciclete colorate.


24. Pentru unii legi nu există, aici avem refugiu de tramvai, dar băieții pe A3 din perioada lui Otto von Bismarck nu ”șție” așa ceva.


25. Finita lia comedia.





Fostul Liceu Republican Real și ceva interesant de pe acoperișul lui, la fel de distrus
ady88
Istoria acestei locații care se află pe artera principală a orașului Ștefan cel Mare și Sfânt, a început în 1990, pe timpul URSS, când înainte de căderea imperiului, s-a dat în exploatare noul palat al pionerilor, un bloc mare ca suprafață format din mai multe aripi, sala de concerte totuși a prins 1991 și nu a foat finisată, azi fiind în o stare asemănătoare cu aceste blocuri. Problema acestui palat era că este lângă un parc.



[Spoiler (click to open)]
01. Asta este starea fostului palat al pionerilor, au făcut rost de un grant și au reparat blocul. Intrarea centrală seamănă cu piramida din Luvru.


02. Același palat modernizat.


03. Tot este civilizat.


04. Iar asta este după imobil, pe aceste terase aproximativ 10 ani în urmă eu am participat la primul trance rave, așa se numeau cred că party-urile unde se punea strict muzică trance. Multă muzică bună pe care o simțeai și cu intestinele, așa bass era pe acoloșa :) Ce timpuri! Eram optimist, plin de iluzii și siguranță că mă așteaptă timpuri foarte bune, dar viața ți-o trage din spate, când nu te aștepți.


05a. Însă cu tot grantul ăla, această parte a rămas ca după război, ea este compusă din 3 blocuri separate, să le numim A, B și C, iar  pe C sus este ceva interesant.

05b. Schema blocurilor și locația video-urilor de mai jos.


06. Ce a rămas din blocul A, în apendicele ăla unde a mai rămas ceva sticlă este scara, pe colț sunt toaletele.


07. Același A și un Mitsubishi Eclipse.


08. Tot A, aici pe colț erau clase, unde copii învățau matematică și alte chestii reale, căci în 1994 în aceste blocuri s-a cuibărit Liceul Republican Real, care a fost dat afară acum 10 ani, după s-a început calvarul ăsta.
De ce i-au dat afară, de PL, de imobiliare, de bănet, de X5 M și X6 M, de aia.


09. A-ul filmat.


10. Asta este subsolul A-ului.


11. Aici era un terasament interesant, căci aici avem teren în pantă, cândva era frumos pe aici.


12. Apropiindu-mă de A, am văzut că mai există vasul în WC.


13. Holl-ul în A, cu trecere spre ușa toaletei, am încercat să o deschid...dar nu a mers, porbleme măi, exact ca și aia cu ambuteiajele, mi-a venit să iau magneziu.


14. În prim plan :)


15. Ăsta deja este B-ul, aceeași stare.


16. Și ăsta este C, pe el mă voi urca sus, pe scara aia cu panouri din sticlă placată (încă).


17. Spre C și B.


18. Scara B-ului. Ai spune că este o scenă după război, nu, este după hoție.


19. Între C și B.


20. Iar aicișa sunt intrat în blocul C și urc scara ca să ajung pe acoperiș spre fostul observator.


21. Cam asta se vede de sus. Asta este spre Iași.


22. Iar asta este spre Moscova. Cu acoperiș verde este facultatea de medicină.


23. Iar aici m-am urcat în fostul observator, se vede locul telescopului. M-am mișcat repede deoarece am intrat în bloc neștiind dacă este sub pază, și nu aveam chef de poliție, sau amenzi...așa că am făcut totul în grabă.


24. Așa arăta telescopul deja dărâmat de pe piedestal. Când eu am venit, el probabil că de mult timp era topit în lingurițe de ceai.


25. Rotițele mecanismului de rotire a acoperișului.


26.


27. Nu-i poza mea, dar ea dă o prespectivă mai bună, s-a ciordit și din acoperiș.


28. Așa arătau blocurile în starea lor medie de distrugere, atunci când primăria noastră cea europeană, putea îngrădi și pune pază...iar după ce face rost de bani, să organizeze aici grădiniță, sau de ce are nevoie acest oraș....dar X6 M sună mai bine la urechea liberală. Asta e.








Obsesia cu frumusețea feminină din domeniul vânzărilor
ady88
De ideea că sexul, sau frumusețea feminină vinde chestii știu peste tot, putem vedea și prin România afișe la unele magazine cu fete drăguțe. Însă în MD cu asta este la nivel cosmic, se afișează poze cu femei frumoase peste tot unde se vinde ceva, care măcar îndepărtat este legat de genul feminin, sau de fala bărbătească.

[Spoiler (click to open)]
Mergeam eu când eram mic prin Chișinăul tomnatic al anilor 2000, înnorat, noroi pe străzi, aglomerație...impresii de kkt și pac pe un magazin pe fon roz era o poză a Michei Barton din The O.C. care în acea zi mi-a înfrumusețat ziua. Cam asta este caracteristica Chișinăului se folosește mult imaginea unei femei frumoase de crapă pietrele, nu aia politic corectă cu sprâncene bărbătești, cu frezură de Katy Perry(adică masculină) și alte mizerii jegoase promovate de idioții ăia din LA, în Chișinău femeile de pe afișe sunt naturale, feminine și frumoase. Multe comentarii la aceste poze nu am.
01.


02. În piața centrală :)


03.


04.


05.


06.


07. Lombard = Amanet :)


08.


09.


10.


11.


12.


13.


14.


15.


16.


17.


18. Chiar dacă poza este mică, oricum femeia de pe ea o face muci pe Hadid spre exemplu.


19. Raclamă pe fațada fabricii de costume Ionel, care cică face costume pentru un brand celebru, Armani sau Versace....nu mai țin minte, dar cam asta era o știre pentru mine.







Voiaj în Bas.... partea a II-a
ady88


[Spoiler (click to open)]
01. A n-spea zi de mers la Chișinău cu analizele ****ii, de fiecare dată mi-am ales un nou traseu prin orașul vechi, căci acolo pe fiecare stradă găsești ceva frumos.



02. Acest imobil de pe adersa Alexandru cel Bun. 7, este un monument istoric de însemnătate locală. Mai mult ca sigur anterior în locul acestor geamuri cu arcadă erau uși, dar această zidire a ușii s-a întâmplat de foarte mult timp, sigur înainte de anii 40, căci geamurile sunt de lemn și au niște elemente interesante pe ele, chestii care în URSS nu se făceau.


03. Următorul imobil istoric violat de termopane, este oficial inclus în lista monumentelor istorice...dar nu a fost privat de ”modernitate”. Oricum se vede că el a fost sovietizat în perioada URSS, căci se mai văd mai sus pe fațadă, niște elemente arhitecturale care ne arată linia de sus a geamurilor originale, ce era mai înaltă. Alexandru cel Bun. 3.


04. Aici este aceeași poză, unde eu am încercat să arăt ușile zidite și geamurile micșorate. La fel se vede că un apartament și-a făcut anexă (pristroikă)care a acoperit fațada.

Mai jos am preluat o schiță de pe monument.sit.md, situl lui George Soros, aproape genial.
Sus este schița de AZI, iar jos sub denumirea de ORIGINAL, este schița modificată de mine. Nu am planul original, dar văzând niște caracteristici păstrate am încercat să intuiesc configurația fațadei originale. Pot intui că orginal au fost în imobil 8 apartamente, cu uși directe din stradă. Însă de-a lungul timpului acele uși au fost zidite și au rămas doar intrările din curte, arhitectura, geamurile...tot asta a fost simplificat. Iar mai recent a fost construită o mansardă.
Deși acum când te uiți la imobil ți se pare o vechitură bună de demolat....dacă readuci imobilul la arhitectura originală, se poate schimba total imobilul, el poate deveni o bijuterie a străzii.

05. Un alt imobil maltratat de  proprietari, original îi aparținea lui Litvac Rivca.


06. El tot este inclus în lista aia... Alexandru cel Bun. 2.


07a. Asta este intersecția str. Ismail vs Mitropolit Varlaam. Aici cândva încă se prelungea centrul istoric, dar regimul din RSSM a demolat tot ce se afla spre gara feroviară, iar Serafim Urechean în anii 90 a terminat ce au început comuniștii. Turnul cu un OZN pe el, este blocul Moldtelecom. Blocul de sticlă cu Avon pe el, este fostul institut IPTEH, care a fost transformat de Vlad Filat în bloc de birouri.

07b. În imaginea bazată pe harta cadastrală sovietică, se vede cum s-a transformat zona str. Ismail, inițial era o arteră de 2x2, suficientă eu zic. Dar au venit planurile de modernizare ale centrului după principii moderniste, cu autostrăzi urbane și cu demolarea totală a istoriei orașului.


07c. Niște poze a Ismailului demolat, spre Ștefan cel Mare.


07d. Tot aceeași arteră spre Albișoara.


08a. Vederea spre gara feroviară, cândva aici era centrul vechi, în anii 80 comuniștii au demolat cartierul și au făcut un cartier model  comunist Huțuleuca.

08b. Cartierul  Huțuleuca. Cu ROȘU am notat imobilele care nu s-au construit, pe acele locuri un timp au supraviețuit bucăți din cartierul vechi, azi casă cu casă se demolează și se fac în loc blocuri capitaliste model.


09. Pe prim plan avem două blocuri staliniste gemene acoperite de reclame. Ele nu-s incluse în lista de monumente, dar ar trebui, că-s făcute după principii clasice și deci arată bine.


10. Pe str. Mitropolitul Varlaam, imobilul de sub numărul 52, inclus în lista monumentelor istorice. Parterul este distrus de spațiile comerciale.


11. Un imobil istoric renovat recent, cu turnuri noi, dar neinclus în listă din păcate. Se află sub numărul 50.


12. Un exemplu de abordare ok, a arhitecturii clasice(cu excepția panaramei ălea negre cu ”argint” și ”AUR”), ăsta este un imobil de pe Ștefan cel Mare, stalinist.


13. Bloc de locuințe stalinist de pe Ștefan cel Mare și Sfânt. Ștefan cel Mare și Sfânt. 126.


14. Imobilul Ministerului Afacerilor Externe, și el imobil stalinist din anii 50. Ștefan cel Mare și Sfânt. 75.


15. Ștefan cel Mare și Sfânt. 132, una alt imobil istoric inclus în listă, din anii 50, în stil stalinist.


16. Stilul stalinist este bazat pe stilul neoclasic, de aia îmi place. Acolo unde sunt schele inițial era un gang enorm, care a fost transformat în spațiu comercial.


17. Primăria de pe Ștefan cel Mare și Sfânt. 83, un imobil emblematic în stil eclectic cu ușoare accente ale stilului renascentist italian, aceste accente fiind vizibile în multe imobile sedii de instituții construite în acel timp. Arhitecții care au creeat au fost M.Elladi și A.I. Bernardazzi.


18. Era ora fixă, și ceasul de la Primărie suna.



19. Imobilul de colț de la adresa str.Pușkin. 26, este un imobil în același stil stalinist, care nu intră în conflict cu imobilul Primăriei, deoarece ambele au fost proiectate fiind bazate cam pe același limbaj clasic.


20. Și în Chișinău există cicliști.


21. Guvernul cu un drapel ENORM.


22. Arcul de Triumf sau Proțile Sfinte, urma unui octopus mort și pista mă... de biciclete.


23.


24. Arcul de Triumf a fost construit în 1846 și restaurat în 1973, de aici și plăcuța.


25. Porțile Sfinte, clopotnița și Catedrala au fost construite în urma aceluiaș plan general din 1817, și fac parte din același complex.


26. Mai jos avem imaginea reală în STÂNGA, și acea trucată de mine în DREAPTA. cu ce se deosebesc?
Păi în stânga experții lui Chirtoacă au lăsat un trotuar izolat pe care nici dracu nu va merge, iar pe trotuarul mare au înghesuit pista de biciclete...dăăăă.
Ce am schimbat eu?
Păi în DREAPTA, am mutat pista în locul trotuarului izolat, și am făcut-o la nivelul carosabilului izolată cu bordură barosană, că altfel nesimțiții motorizați o vor face-o rapid în parcare ad hoc.


27. Aici trebuia să fie la fel, dar din păcate am salvat imaginea în un format PSD, deși trebuia să o salvez în format JPEG, după în grabă am șters PSD-ul, și am rămas cu schița asta din DREAPTA. Nu am mai stat să o refac din nou, explic în cuvinte. Acum avem o trecere pentru oameni sănătoși, cu scări, iar avem nevoie de o trecere pentru toți oamenii, adică cu rampe.


28. O rămășiță a intemperiei trecute, când zăpada a distrus foarte mulți copaci.


29. Intrarea în parcul Ștefan cel Mare și Sfânt, spre Aleea Clasicilor.


30. Un imobil nou, în stil neoclasic presupun, aparține firmei ASCOM.


31. Fântâna arteziană, construită cam prin 1951, se vede și după stil că este apropiată de ampirul stalinist.


32. Imobilul Confederației Sindicatelor din RM, un imobil sovietic modernist construit în cadrul proiectului cartierului guvernamental din centru...cu demolarea stratului istoric, firesc. Imobilul a fost reabilitat și arată decent.


33. Imobilul Ministerului Justiției în care se văd accente clare ale lui Le Corbusier, acoperișul ăla este ca la catedrala lui vestită din Franța(Notre Dame du Haut), dar este la fel ca și Teatrul Național din București.


34.


35. Când văd așa exemple de imobile istorice reabilitate mi se luminează inima. Imobilul de la adresa str. 31 August 1989. 137, a fost construit în 1872 de către I.V.Lază.


36. Centrul vechi pare o suprafață destul de regulată, dar am descoperit că pe str. Alexandru Lăpușneanu este un drum cu o pantă accentuată. Pe partea opusă se vede spitalul de boli infecțioase ”Toma Ciorbă” din 1915.


37. Iar asta este ruina  fostului Liceu Republican Real, care inițial era o parte componentă a fostei case de pioneri, am fost în ea, am poze și video, despre asta va fi post aparte.


38. Biserica Sf. Ierarh Nicolae, consturită în 1901 în un stil eclectic caracteristic bisericilor ortodoxe ruse, este inclusă în lista monumentelor istorice de importanță națională. Bd. Ştefan cel Mare şi Sfânt, 190.


39a. Imobilul central al UTM, facultatea în care am făcut o lună, până ce nu am primit rezultatul de la București.
Imobilul inițial avea doar un etaj și a fost construit în 1903 în stil eclectic cu elemente renascentiste, era sediul administrației financiare. După WWII a fost avariat și în 1948 a fost reparat cu adăugarea a unui al doilea etaj. Și trebuie să recunosc că arhitecta care a realizat această supraetajare Etti Roza Spirer, era foarte bună, căci fără să știi că imobilul este supraetajat, nu-ți dăi seama chiar dacă ai ochiul format, totul este făcut identic cu originalul, cu o măiestrie mare. Nu ca impotenții de azi care rag că ei nu mai au cohones să proiecteze în stiluri clasice.

39b. Imobilul în starea lui originală, cu un etaj.


40. Parlamentul RM.


41. Am văzut că pe unele trolee noi a apărut Wi-Fi, a mai rămas să vină și AC-urile și benzile...și Chișinăul va avea transport public ”european”, vorba lui Chirtoacă.


42. Același imobil stalinist de la adresa Ștefan cel Mare și Sfânt. 83, cu niște superbe coloane și pilaștri corintici.


43. Deja când m-am apropiat de autogara centrală, am dat peste un dialog spumos între doi oameni în vârstă....foarte pasionali.

În geamul de deasupra ”Frizerie” se vede Jennifer Lopez, iar pe plan secund turnul Moldtelecom.


44. Piața Centrală.... ea trebuie desființată și înființate câteva piețe în cartierele mari de la periferie(Botanica, Râșcani, Buiucani.....), autogara la fel, la periferie.


45. Eu nu știam că merțanul scrie așa ceva pe mașini, ”îs pe GPL-eu”.


46. Tipa blondă în tricou alb, împărțea și ea niște flayere, să facă un ban. Și ce m-a mirat că un timp îndelungat, lumea refuza să ia de la ea acele hârtii, ai spune că îi costa ceva acele flayere. Incerdibil ce egoistă este lumea, eu dacă trec pe lângă oameni cu flayere întind eu mâna să iau flayerul ăla, nu mă costă nimic să îi ajut și eu cu ceva.















Einstein avea dreptate
ady88
Tovarășul  Albert avea un o zicală bună despre infinit, dar de asta mai jos, ca să fie lângă poze.


[Spoiler (click to open)]
01. Drumul spre catedra Piranha, UPB, a fost în sfârșit asfaltat, sunt sigur că asta tot este legat cu faptul că lângă se construiește un complex rezidențial. Problema de bază aici constă în faptul că trotuarul există ca noțiune, dar doar ca noțiune. Ar trebui să existe niște standarte care să impună trotuare de cel puțin 2m, nu poți să faci trotuar de 1m în secolul 21.


02. Ghid scurt de supraviețuire în un tramvai bucureștean. Dacă soarele bate din lateral și pârjolește tot în tramvai, unicul loc cât de cât răcoros este în zona burdufurilor, că acolo nu ai geam.....în rest transpirație plăcută.


03. Tramvaiele nemodernizate V3A în afară că nu au AC, au și niște geamuri nașpa, copiate de pe tramvaiul german original, acolo probabil că clima era mai răcoroasă și ele erau suficiente, dar în București ele nu fac față, ventilația este MUCI.


04. Ele trebuie modernizate și făcute glisabile, ca la tramvaiele V3A-PH-PPC.


05. Dăcât parc.


06. Tipii de la un restaurant au instalat un limitator de viteză pentru cicliști, aici fiind aleea dreaptă, ăia mai la pubertate exagerau cu viteza, punând în pericol viețile copiilor care pe aici se plimbă. Așa ceva mai este la baza de yachting, dar ele ar trebui instalate peste tot, nu se mai poate cu cicliștii ăștia.


07.


08. Aici revin la Einstein, și zicala lui despre infinit, el spunea așa:
Există două lucruri infinite, prostia omenească și universul, despre univers am dubii
Așa este și cu CFR, nu știu cine a dat comanda pentru a face aceste baricade, dar mie îmi este evident că proverbul este despre el.


09. Ei au mai adăugat niște traverse deasupra ca să nu se urce nimeni pe ele, dar le-au și stropit cu ulei de tren....adică tu dacă pui mâna pe ele te murdărești de ulei.


10. Am mai spus despre creativitatea ceferiștilor, ea ar merita o aplicare mai bună. Faza amuzantă că chiar cu toate mizeriile ăstea de țață provincială oamenii oricum trec, înjură primarul, dar trec.


11. Și intelighenția lor limită n-are, ai făcut baricadele ălea debile și lasă restul în pace. Nu coitză, închizi și scara practicabilă.


12. La fel au închis mâncătorii de .....fier, altă ieșire.


13. Eu așa am traversat zona asta cu obstacole, și alți tipi cu biciclete. este complicat, poți să te rănești, dar este de trecut.


14. Trecând peste arbustul ăla tăiat de lângă golf club, din neatenție am pus mâna pe o traversă unsă de ceferiștii mârșavi cu ulei, acasă am simțit că și piciorul mi l-am zgâriat de arbustul ăla de kkt. Mersi CFR, mersi PMB, good job.

PS Următorul pas este să se izoleze podul cu sârmă ghimpată.

15.  Frumuseți solare.


16.


17.

18. Pe Nordului am văzut o bijuterie de Citroen DS.


19. Mașina are suspensie hidraulică, așa că atunci când este parcată, ea cade jos practic, ea fiind atât de joasă am pozat-o de jos.


20.


21. Lângă Satul Francez am văzut o felină sub mașină.


22. Firesc un dobitoc pe BMW a blocat trotuarul....știu sigur că nu Jaguarul, căci BMW a venit ultimul, era capota caldă.


23. Noua terasă arată noaptea mai bine ca ziua.


24. Iar în stații se vede delitantismul din RATB, sau PMB, nu știu cine bagă aceste indicatoare, ideea este că acest indicator reflectorizant este în plus după instaleare indicatorului luminos, și de câteva luni tot așa stă, nimănui nu-i pasă.


25.





Tags:

Voiajul medical în Basarabia
ady88
Atunci când ești bazat în România, nu ai probleme cu serviciile medicale aici local, iar ieși din țară doar de plăcere în vacanțe cu ocean azuriu, ăsta nu este cazul meu, evident, așa că eu am ieșit din țară de nevoie...


[Spoiler (click to open)]
01. Aventura s-a început cu gara Filaret, prima gară feroviară din București, în ea au sosit trenuri până în anii 60, eu am făcut un trucaj ordinar și am pus un tren cu abur peste poza făcută de mine...da, cam așa era în anii 40  acest loc, aburul era șefu gării.


02. Sus pe perete, în așteptarea autocarului, am observat o treabă care stă acolo din perioada sărbătorilor de iarnă.


03. Faptul care trădează stagnarea monumentală a acestui loc.


04. În un colț am zărit un câine dormind.


05. Din autocar, pe Calea Moșilor am văzut la orele 12 un ciclist stând la semafor. Cine a spus că nu-s cicliști în București?


06. Și cam așa 8 ore, cine poate, doarme.


07. Un mic popas pe drum, unde am descoperit la o benzinărie toalete pentru ”Băieței” și pentru ”Fetițe” :))


08. În autocar poți să dormi dacă ai norocul să nimerești în un autobuz mai liber, și dacă nu ești prea sensibil la sunete. Eu am avut norocul să prin pe Radio România Cultural un interviu cu un artist Perjovschi, de la Revista 22, a fost interesant....


09. Spre dimineață un peisaj frumos în județul Vaslui, din cauza diferenței de temperaturi, s-a format o ceață  densă, care ai spune că a acoperit depresiunea asemeni unei prostiri.


10.


11. Stația CFR Crasna în ceață tot era.


12. În regiunea asta am văzut niște camioane de armată însoțite de poliția militară.


13. Atunci când crezi că ești în un grup pe care poți să mizezi în caz de ceva, dar de fapt grupul își caută de interes și tu ești luat de idiot, adică ești în principiu abandonat așa ca persoană și ești privat de plăcerile omenești, în timp ce grupul se distrează, începi să vezi frumusețea naturii.



14. Căci îți dăi seama că nici lui dracu nu-i pasă de tine, și toți își caută de propriul dos.


15.


16. Asta este vama MD, unde spre deosebire de acea din RO, te trezești în o mare de flori, frumos... și aceste schimbări au survenit cu venirea unui om, în care eu am mari speranțe că va face curățenie și frumos în MD.

17. În regiunea Chișinăului


18. Cu autocarul de 24:00 surprinzi un răsărit superb printre stejarii pădurii prin care mergi, din păcate nu am surprins acele momente.


19. Am ajuns în capitală, am auzit că se face ceva în locul fostului stadion republican. Am văzut ceva mișcări, dar m-am dus acolo să verific dacă porțile în stil stalinist sunt safe. Decamdată sunt safe.


20. Am trecut pe lângă ele și când eram mic, dar măestria arhitecților din anii 50 de a replica stilul roman, o apreciezi de abia după ce ai niște noțiuni de bază despre arhitectură.


21. Ăsta este interiorul fostei case de bilete, în viitor aici ar putea fi făcute niște chioșcuri cu înghețată...



22. Superb arată aceste porți, ca acele romane din ilustrații, ele trebuie băgate în lista de monumente istorice!



23. O altă fostă casă de bilete.


24. Eu sper să văd aceste porți în o stare mai bună, servind ca intrare în un parc...sau dacă nu se poate și vor fi blocuri, oricum vreau să fie păstrate, sunt frumoase.


25. Din presă am auzit că la reconstrucția străzii Vasile Alecsandri din centrul vechi, s-a instalat o nouă linie de troleu, am fost să văd care e treaba. Și pe bune este așa ceva, aici este intersecția Vasile Alecsandri cu București.... jos am zărit un Porsche Panamera bleu, mașină de gagikă de jmecher.


26. Am mai văzut-o și în alte zile pe străzi....în așa culoare mașina asta nu se va vine niciodată.


27. Trotuarul din centrul vechi str. București, sunt straturi probabil că din perioada URSS, adică ălea mai albe, și ălea mai recente....cine va veni după Chirtoacă, va avea mult de muncă.


28. Ușă de pe str. București.60 a casei Șapiro, din 1899.


29. Pe București.62, merge construirea în interiorul fostului conac Rîșcanu.


30. După părerea mea umilă de papagal, au demolat cam mult din fațade, puteau să le păstreze în interiorul noului bloc + au demolat poarta veche care era în o stare ok.


31. Acum revenim la strada centrală din centrul vechi, care acum se află în un proces de reconstrucție pe banii BERD.


32. Ce am eu de repoșat lui Chirtoacă, asta este lipsa de transparență, *oaie, unde este proiectul pe situl primăriei, că papagalii ca mine să vadă ce faci, măi barosane în centrul orașului...nu-i.... unde-i transparența decizională măi animalule? Cine face piste pe trotuar în secolul 21?


33. Aici iarăși m-am intersectat cu str. V. Alecsandri, am pozat linia de troleu nouă...în cadru nimerind și un bloc stalinist făcut în anii 50.


34. Un alt bloc stalinist, pe care nu-l observai de după copaci, dar eram și mic, om simplu care habar nu are de arhitectură. Ăsta este un imobil guvernamental, în stil stalinist construit în 1953. Frumos imobil, și asta este doar o parte(50m), el se întinde mai departe  pe o lungime totală de 200m.


35. Chirtoacă stail, a rupt din un bulevardul lat pentru parcări.... trotuarul ajungea după copacii dintre mașini....dar asta e, barosanii cer parcări ....


36. Bolarzi? Nu avem nevoie, la  ce ne trebuie? Sub mașini se află pista de biciclete  :))


37. Iar asta este focarul de infecție din piața centrală. Ce e drept exact în aceeași zi am văzut o acțiune a poliției de eliberare ale trotuarelor de pe Bănulescu Bodoni....dar mai avem mult de muncă în această zonă.


38. Iar după m-am urcat în autobuzul local, căci ce să vezi, nu-s barosan să mă urc în X6, să bag clima și masaju. Partea kinky era că ăsta era un autobuz în care deși geamuri glisabile erau, ele la naiba, nu se deschideau, adică în căldura mare nu ai nici geamuri...deci transpiră cu stil...


39. De probleme, am auzit că niște oameni bogați tot se plâng de viața grea de om bogat. În față este un domn în șapcă albă, care s-a urcat în autobuz cu greutate fiind pe cârje, nu am văzut ce probleme are, am sperat că are doar o fractură, însă la sfârșitul călătoriei, când m-am dat jos din autobuz, am văzut că omul de fapt nu avea un picior...deci totul este serios și ireversibil...și este evident că dacă nu își permite mașină este sărac, locuiește în un sat unde nu are acces direct la spital...adică viața acestui om este ENORM de complicată.
De aia pe mine mă amuză tovarășii îmbuibați care au probleme în bogăția lor, orice probleme măi bogaților nu ați avea, mulțumiți zeitatea că sunteți unde sunteți, căci mereu există oameni mai amărâți și chinuiți de viață ca voi, măi bogaților.


40. Am ajuns în camera de trotură, dar cel puțin am priveliște.


41.


42. A doua zi spre spital, imobilul este făcut în 1986, și a fost reabilitat recent cu un grant de la japonezi.


43. Cireșe accesibile de pe drum pe copaci, dovada depopulării localității, când eu eram mic, erau mulți copii și așa ceva era imposibil.


44. Policlinica a fost reabilitată la exterior, dar aceste uși sunt din 86 aici.


45. Altă zi, în maxi-taxi spre Chișinău pentru analize ... iarăși saună forțată.


46. Atmosfera.


47. Dar eu mi-am găsit leacul.



48. Zicea doctorița că firma este din România.


49. După am trecut prin pasajul comunist subteran, de sub intersecția Ștefan cel Mare vs Ismail.


50. Știu, în minea moderniștilor comuniști, aceste pasaje este de bine, dar de fapt sunt de porc, eu că-s tânăr merg ușor pe scări, dar oamenii în vârstă....uuuu, dar ăia în cărucioare, dar mamele?


51.Probabil că aceste categorii de oameni când ești mare șef, arhitect șef, ai bănet, X5-uri, secretare moi...par puța păpușii, dar nu, asta este o problemă. De aia mă aștept de la noul primar să facă niște treceri terane pietonale. Mai ales că ai semafoare, ce te costă măi grasule să tragi niște treceri pe asfalt? Futuzzz X6ili mă-tiii?


52. Iar la asta îl voi lăuda pe Chirtoacă, așa ceva nici în București nu-i, cu tot cu bugetul lui de miliarde, iar în noile stații RTEC este un orar al troleelor.


53. Și el se rotește...firesc ar fi utilă și o aplicație cu troleele pe hartă, dar și așa este bine, căci oamenii în vârstă nu cred că-s inițiați în Pokemon Go și alte aplicații.



54. Și aici se dublează orarul.


55. Troleul...dacă ar avea și AC, ar fi aproape barosăneală, dar asta cu AC-ul este pentru oameni slabi cu organismu, nu domnul Morgoci?


56. Asta este piața și gara centrală, realitatea este în stânga. Ăștia au pus bănci, dar în soare....se vede că ăia care au proiectat asta asta merg doar pe X6.

Dacă ar fi și ei oameni, ar băga și ei niște copaci, ca în simularea făcută de mine în dreapta. O fi greu să bagi niște copaci? Nu cred, dar dacă nu-i minte, nu ai ce vinde, nici măcar la piața centrală.

57. Trotuarul din dreapta a fost eliberat de către poliție, de vânzători ambulanți, și au fost puși jandarmi să nu le dea voie să vină înapoi. În seara aia a venit un mafiot care strângea de la acei vânzători taxă de protecție, și a început să arunce în jandarmi cu lăzi.....Avem nevoie de niște curățenie, nu se poate să-ți permiți să arunci cu ceva în jandarmi.


58. În autobuz cam aceeași problemă, nu ai AC, și trebuie să găsești locațiile unde totuși există un curent de aer, eu l-am găsit, era în spate.



Urmează încă o parte, cu obsesia vitrinelor chișinăuiene - femiele frumoase și cu o vizită în o școală abandonată cu observator distrus. Va fi interesant, garantez.







Cum ar putea arăta un Nissan Silvia S15 pentru SUA?
ady88
SUA și Canada au niște standarte ușor mai speciale în ceea ce privește farurile la mașini, acolo ca să vinzi mașini trebuie neapărat să ai niște elemente speciale. Am început să scriu asta deoarece am văzut o japoneză(S15), din Japonia adusă în Canada și vândută unei fete, dar am observat niște adaptări pentru acele standarte, unele stângace, mai jos voi povesti de acele standarte și cum se pot ele aplica asupra Silviei S15, fără de a ruina exteriorul perfect al mașinii.


[Spoiler (click to open)]
 Așa cum se cade mereu încep cu începutul, adică cu istoria. Acest standart în SUA a apărut în 1968 și la început prevedea ca la capăturile tuturor mașinilor să fie instalate sau reflectorizante, sau becuri, în față de culoare protocalie, iar în spate de culoare roșie, ele numindu-se  ”side marker lights”, adică ele erau practic niște poziții laterale. În 1970 SUA a înăsprit acest standart și a stipulat că acele dispozitive trebuie să fie compuse și din reflector și din beculeț, și tu nu puteai vinde mașini pe piețele SUA și ale Canadei dacă nu aveai mașina dotată cu aceste side marker lights. Oficial nu se spune, dar eu sunt sigur că aceste legi au apărut după lobby-ul făcut de companiile americane auto, care se simțeau spre sfârșitul anilor 60 cam încolțite de companiile din Europa, și apoi Japoneze, iar aceste SML erau niște complicații în construcția automobilului, complicații care costă milioane pentru producător, așa că producătorii mici din Europa în asemenea mod au renunțat să mai vândă mașini pe piețele SUA... După a apărut o lege, care pe același principiu, solicita producătorilor să aibă farurile sub geamuri separate, adică faza scurtă cu sticla sa, aia lungă cu a sa, pozițiile .....
01. SL-ul roșu este european, iar ăla gri este pentru USA.


02. De ce am băgat niște poze cu Dacii vechi aici?


03. Păi între anii 1983-87, Dacia a încercat să intre pe piața canadiană, iar acolo avem acele standarte, Dacia fiind o întreprindere de stat, schimbările în construcție au costat-o ieftin, că erau banii comuni. În poza de sus și de jos se văd pe aripi niște indicatoare, ălea sunt acele side markers lights, adică acele mașini care au așa ceva probabil că inițial erau pentru piața canadiană, dar din cauza că mașina nu se vindea în Canada, Dacia a plecat de pe acea piață, însă componentele au rămas, așa că mașinile s-au produs și s-au vândut în România.


04. Țin minte în prima zi când am ajuns în România, pe stradă din taxi am văzut o Dacie cu aceste SML, eu știam de acest standart pentru mașini americane, dar nu înțelegeam ce caută aceste SML pe o Dacie veche...după am aflat de aventura din Canada. Și rușii de la Lada au avut o aventură de gen, la fel de nefericită.


05. Acum revin la blonduța din Canada care și-a cumpărat prima Silvia S15 din țară, adică presupun că în Canada au dat drumul la vânzările mașinilor cu volan pe dreapta(că în SUA așa ceva este ILEGAL). Fiind întrebată de ce a luat o mașină din 1999 cu volan în partea greșită, ea a spus, că-i place cum arată mașina, și eu sunt de aceeași părere, modelul arată în un mare fel, și este mult mai frumos ca multe din ce avem azi pe piață.


06. Revin la acele standarte pentru SUA și Canada, eu credeam că ele se aplică strict la mașinile noi care se vând pe piața lor, dar în acest video am descoperit că și mașinile second hand trebuie adaptate la aceste standarte ca să le poți vinde oficial. Aceste S15 s-au vândut strict în Japonia și cred că în Australia, așa că ele sunt doar cu volan pe dreapta și nu au versiuni sau faruri de SUA. Așa era și această superbă Silvia a acestei fete.

Mai sus se vede că în Canada i-au implantat un câte un LED portocaliu pe lateralul farurilor. În față avem niște stickere reflectorizante portocalii, la fel avem în spate doar că roșii. Problema este că aceste stickere ruinează exteriorul mașinii, fata am văzut că le-a dat jos. Deci ce soluții elegante se pot aplica asupra acestei mașini pentru a nu strica exteriorul?

07. Următoarele poze sunt împărțite în 3 părți, sus avem situația de AZI, cu acele improvizări urâte, în mijloc este SOLUȚIA elegantă, iar jos este aceeași soluție doar că noaptea...adică eu am simulat cum ar arăta acele SML noaptea.

Precum se vede mai sus, în locul bulirii farului stock, se pot găuri bările pe linia roții, așa trucuri neinvazive față de design am mai văzut și în alte cazuri. Acolo putem plasa și reflectorul și un șir de LED-uri, tot asta de culoare portocalie, exact după standart.

08. Iar asta este fundul, se văd acele stickere refletorizante roșii, aplicate de dealer, pe care fata le-a dat jos.

Iar ca soluție pot propune același truc ca și în față, se pot implanta niște SML de culoare, aici, roșii la fel pe linia roții în bara de plastic, ca să nu găurești metalul. Exact aceeași schemă am obține, reflector cu un șir de LED-uri.
PS Eu am albit indicatoarele spate, care-s portocalii în stock, și joacă o notă disonantă.

09.  În această imagine se văd ambele SML.

După mine asta este o soluție bună, care împacă și capra și varza și ar trebui să fie luată de service-urile din Canada pentru viitoarele japoneze, sau europene ce vor sosi la ei.






Fotoalergare 4
ady88
Aici sunt imagini surprinse și duminică și ieri în timp ce alergam, de aia a ieșit o postare monstru cu vreo 47 de imagini, dar acolo există multe mașini interesante, printre care și vreo 3 sport car-uri, vreo câteva japoneze rare, despre podul Herăstrău, am escaladat baricadele făcute de CFR-iști acolo, am dovezi video cu sunet mascat, că am înjurat și despre femei...coafuri, pe exemple de pe stradă.


[Spoiler (click to open)]
1. Nu am fost în vest, dar nu știu de ce nu prea cred ca în o zonă bună, un bloc să fie lăsat în paragină, pe post de suport de reclamă. Iar la noi se poate, la intersecția Ștefan cel Mare vs Dorobanților, avem un bloc modernist în paragină. Acest bloc putea fi reparat și închiriat ca birouri...zona este foarte bună pentru asta...dar nimic nu se întâmplă.
Probabil planul proprietarului este să aștepte un cutremur mare, să cadă blocul, iar în loc să vină soluția magică, un turn de sticlă nou de vreo 50 de etaje.


2. Iar în parc am întâlnit o frumusețe de Passat CC înainte de facelift(care a stricat din look), mașina are tot ce trebuie precum ar fi acoperiș panoramic, un exterior dinamic și frumos...


3. Are niște jante mișto...unica ce-i lipsește asta sunt niște faruri cu Bi-Xenon, că asta are un halogen acum, dovadă că nu este în o dotare prea scumpă, dar oricum mașina arată în un mare fel.


4. La Funky Lounge au venit sau niște tipi bogați din UK, pentru un weekend de sex turism, sau niște muncitori necalificați care au închiriat de toți banii făcuți, niște mașini pentru a se da tari la bodegă, față de proaste.


5. Huracan-ul este o mașină joasă.


6. Mașina arată foarte bine, designerul își ia banii nu degeaba.


7. Un Aston Martin V8 Vantage superb din companie.


8. Iar în parc trei câini frumoși făceau înot medicinal, cu elemente de joacă.


9. Cineva zicea că oamenii își aleg câini care să semene cu ei, în acest caz pare adevărat.


10. Parcul Herăstrău pe alocuri este superb.


11. Și arhitectura stalinistă a Casei Scânteia, fiind de inspirație clasică, se integrează perfect cu fonul parcului. Iar arhitectura modernă cu ale sale cutiuțe nu are cum să se integreze cu natura, arhitectura modernă este anti-natură, anti-om, anti-frumos.


12. Am scris de parc că este pe alocuri superb, deoarece există uite așa locuri neamenajate pentru oameni, care mai nou au fost și baricadate de administrația CFR, în inteligența lor supranaturală.


13. Iar aici se vede procesul de escaladare ale baricadelor CFR, am înjurat nițel organele de conducere ale CFR, de aia am pus deasupra o melodie sud-coreeană, K-pop, ca să nu se audă laudele. Se vede că pe nimeni nu opresc acele improvizații, oamenii trec oricum podul , unica diferneță constă în faptul că oamenii înjură, primarul, ăsta este unicul efect.


14. Aici se pot recunoaște niște baricade de timp de război, care au fost făcute cu oareșicare creativitate.


15. În un articol pe FB despre tâmpeniile ăstea, ăia scriau că-s construcții din borduri, FALS, ăstea-s traverse de beton, pe care se pun șine în mod normal.


16. Acea familie din fața mea, a rămas varză când au văzut aceste tâmpenii din traverse, rezultă că autoritățile se războiesc cu oamenii de rând, care au venit și ei să se dea cu trotinetele prin parc, iar aici nenea șefu de gară le-a făcut o mizerie de gen, creativitatea CFR-iștilor ar putea fi folosită la niște lucruri mai bune, că oamenii trec oricum cu bicicletele, mai greu, cu înjurături, dar trec.


17. Cam ce ar putea face administrația CFR, cu materialele pe care le au la îndemână și cu creativitatea lor, demonstrată mai sus? Pentru a rezolva situația.
În primă instanță să îngrădească calea ferată, lăsând partea pietonală accesibilă pietonilor, mai jos avem o comparație înainte SUS, și după JOS.



18. Această măsură ar fi ceva temporar, până ce tot ei nu ar putea face o pasarelă, din traverse, șine și bucăți de metal, care se pot suda.



19. Asta ar fi soluția realizată din materiale care sunt la îndemâna CFR. Pilonii se pot face din acele baricade de traverse de beton, iar traversele longitudinale se pot face din șine, sudate + deasupra bucăți de metal, cu niște parapeți din gard ieftin...și gata, deci cu acealeși materiale cu care CFR au blocat intrarea pentru oameni pe pod, se poate face ceva bine(pasarelă).


20. Pe drum am zărit o sesiune foto a unei brunete, ce nu face lumea pentru FB-ul ăsta.


21. Afară este cald așa că alimentarea cu apă este obligatorie când alergi, lângă pișătoarea de la debarcader(Hard Rock Cafe) în geamul gardianului de la *GS, am zărit un buletin pierdut pe numele Dobre Florina.


22. Următoarea țâșnitoare de la ExpoFlora, era stricată și curgea apa în zadar.


23. În unele țări apa este chiar prețioasă, cum ar fi dacă cineva ar mai vizita aceste țâșnitori și în caz de probleme le-ar rezolva, păcat de apă, păcat de banii publici.


24. În zona restaurantelor am văzut o japoneză rară, se numește Mazda RX-8(2002-2012), și mașina este rară nu doar datorită faptului că sunt puține mașini de ăstea, ci și prin caroserie, ea fiind un coupe cu 4 uși, iar ușile mici, din spate se deschis în sens invers, le ziceau lor cândva ”Suicide doors”, așa ceva mai are Rolls Royce.
wikipedia
Însă mai este ceva unicat la ea, motorul, este unul de tip Wankel(rotativ), la o cilindree mai mică de două ori în comparație cu un motor standart(Otto), produce putere dublă, mașina are un motor de 1.3 și produce 230CP fără supraalimentare.


25. În parc s-a organizat de către PMB un eveniment cu teatrul Masca.


26. Consider că sunt de bine așa evenimente căci mai fac un ban în plus artiștii și copii se bucură.


27.


28. În parcare am văzut două mașini tunate și lăsate în jos ”dropuite”, arată drăguț, doar că eu nu înțeleg unghiul roților din spate la acel Opel verde, în rest kitul de la versiunea OPC arată bine. Și jantele de o dimensiune enormă de la Golf, arată bine..dimensiunea contează.


29. O altă raritate de pe șos.Nordului, Toyota MR2(1989-99).


30. Și aici iarăși avem câteva caracteristici care o fac specială..în afară că este rară, și anume ea are motorul montat în bază, adică înaintea punții din spate, ca la supercaruri. Mașina are caroserie de tip targa, adică secțiunile din sticlă se pot demonta și obții un fel de cabriolet.


Caroseria de tip targa.

Și ultima treabă neobișnuită a mașinii este că ea are practic 2 portbagaje, unul în față micuț și altul în spate, după motor.



31. Lângă un restaurant am văzut o mașină all electric care costă peste 100.000€(adică ca un S-Class), care aparține companiei Romstal, adică asta este o mașină de servici. La ce naiba le trebuie ăstora așa mașină, ca mașină de servici? Este aberant! Asta este mașină de lux, iar ăștia vând calorifere.


32. Se pare că fiul unui om celebru a deschis o terasă nouă.


33. Foarte stilată, se vede mâna unui arhitect, pare ceva modernist, cred că este cea mai frumoasă terasă din parc. Au gust patronii.


34. Friesc m-am oprit la cișmeaua de la ecluză, și acolo am văzut un localnic, un pisoi simpatic și dornic de vorbă :))


35. Deja spre sfârșit am văzut un copil ilegitim între Aston Martin DB9 și un Ford Mustang.


36. Per total deși plagiatul stilului este evident, mașina este ok.


37. Și nu doar ok, ci și rapidă, are un V8, de 5.0l, adică nu este o castrată de aia de 2.3l ECOboost :)))


38. Forma originală a capotei.


39. Măria sa, simetria. Asta este o mașină europeană, se deosebește de americane prin proiectorul de ceață instalat jos în bară și lipsa unor poziții roșii laterale tot din bara spate(imaginea 35) care sunt portocalii și fără beculeț în versiunea europeană.


40. În triunghiul format dintre bd.Aviatorilor și Primăverii, unde trebuia să fie spațiu verde, după cineva l-a cumpărat, expropriat...cu scopul firesc de a construi ceva acolo...din fericire nu se poate (încă), s-a organizat o terasă.


41. Lângă am zărit un Honda Civic Type-R.


42. Pe drum din autobuz am pozat un vechi imobil în stil Art deco, din anii 30.


43. Imobil păstrat pe Calea Dorobanți de către arhitecții comuniști, care nu au fost totuși niște brute, căci puteau să le demoleze și să facă peste tot blocuri comuniste, cum este ăla înalt. Însă nu, le-au păstrat.


44. Și acum de fete.  Acum în trend este coafura CAP-istei, sau mulgătoarei de kolhoz, nu este un secret, căcățelul  în cap este de mare stil mai nou, dar atunci când ”nuca-n cap” este combinată cu o rochie hidoasă, de tip zebră, nu se mai poate.


45. Pentru copmarație, o femeie.


46. Deja în magazin, ”nuca-n cap” este la mare căutare, ele toate chiar sunt atât de proaste?
Asta s-a mai și îmbrăcat în un ”combinezon” de gasterbaiter ...adică de muncitor necalificat ..... asta e, victimă a modei.
Horror!


47. Alta cu căcățel în cap.


Gata, nu mai am poze.





Ce am putea să facem cu Tatrele T4 bucureștene?
ady88
Zilele trecute am văzut o știre că tipii din Tallinn(Estonia) și-au luat tramvaiele Tatra KT4 înapoi de la cehi, după modernizare și mi-am adus aminte de Tatrele noastre, pe care un fost cârmaci voia să le taie. În afară de tăiat, putem face ceva util cu T4-urile noastre?


[Spoiler (click to open)]01. Tatra KT4 original.

Așa arătau tramvaiele KT4 înainte de modernizare, compuse din două secții, articulate, cu ambele boghii motoare. Iar după modernizare cehii le-au adăugat o a treia secție, centrală, low floor, dotată cu 4 roți purtătoare.

02. Noile tramvaie CAF.

Cineva ar putea spune ”păi din cauza modernizării tramvaielor vechi, orașul Tallinn nu mai are bani de tramvaie noi”.
Fals, mai sus se văd tramvaiele noi CAF, cu podeaua la 100% low floor, au toate dotările caracteristice tramvaielor moderne.... AC pentru pasageri, sistem de numărare a călătorilor, sistem video.....

03. Tatra T3 modernizat din Praga.

Mai sus am arătat exemplul modernizării tramvaielor KT4, care nu seamănă cu ale noastre T4, dar dpvd constructiv ele sunt cam la fel, cu excepția exteriorului și configurației exterioare. Însă există și exemple  de modernizare mai apropiate ca exterior, mai sus putem vedea un tramvai Tatra T3(este un T4 mai lat), modernizat pentru orașul Praga. El are partea centrală low floor, afișaje exterioare moderne și per total arată foarte bine.

05. Secțiunea low floor.


06. V3A - CH - PPC în diferite variante.

La  început afișez alte desene făcute de mine și postate anterior pe FB, cam ce putem face  cu tramvaiele existente, sus avem cazul unui V3A, pe care putem să-l aducem la lungimi considerabile, putem instala și AC... și obținem un tramvai ok, de capacitate mare, produs în București la URAC.

07. Bucur LF 100.

Deși mai sus este încă un proiect al URAC, el poate fi lungit...să fie doar voință și ea din păcate lipsește, că tramvaiul nu-i BMW X6.

08. Variante de modernizare ale Tatrelor T4.

Cam ăstea ar putea să fie varinatele de modernizare ale Tatrelor bucureștene cu următoarele modificări:
- Pentru comoditatea pasagerilor, secțiunea din mijloc se poate face low floor;
- În centru sub podea acum se află echipamentele de tracțiune, deci ele vor trebui instalate pe acoperișul tramvaiului, că jos nu ar mai fi loc + modernizarea lor cu un sistem modern pe tiristoare, care este și mai econom și este mai eficient;
- Din cauza stilului tramvaiului clasic, linia geamurilor este joasă, deci pasagerii în picioare nu au cum să vadă unde se află, se pot tăia în acoperiș niște geamuri curbate, așa ceva era pe al autobuze clasice(de la TV-uri, până la Ikarus-uri 66).
- Caroseria se poate lăți cu 5-15 cm în dependență de ceea ce ne permite calea de rulare din București, în asemenea fel am obține un T3(care era mai lat) deci am obține un tramvai mai încăpător;
- Motoarele de tracțiune la fel se pot moderniza, de fapt schimba, pe unele de curent alternativ, care consumă mai puțin și nu necesită mentenanță, așa cum vor ălea de azi pe continuu;
- Aer Condiționat - OBLIGATOR, pentru vatman și pasageri;
- Sistem de informare, cu voce și prin monitoare.
- Afișaje moderne exterioare, pe LED-uri.
Iar lungimea se referă strict la  capacitatea fiecărui tramvai.

09. Un exemplu de structură a unui tramvai modernizat.

Mai sus putem vedea cam cum ar putea fi raportul între podeaua coborâtă și podeaua normală, dar și profilul tavanului, unde se văd niște părți mai joase, acolo sunt de fapt instalate aparatele de AC.

10. Asta ar fi imaginea trucată cu exteriorul tramvaiului modernizat(JOS).

Mai sus în afară de modernizările precizate sus(ROȘU AC-ul vatmanului, VERDE AC-urile pasagerilor și cu ALBASTRU echipamentele de tracțiune), am mai lățit T4-ul de la 2,2m la 2,4.
Cam asta am putea face cu Tatrele bucureștene.










Nissan Silvia S15 în versiune corectă
ady88
Majoritatea oamenilor iubesc mașinile în o formă sau alta, chiar dacă nu le au, oricum uneori se uită aspirațional la unele, căci asta în lipsa unui transport public bine dezvoltat și comod, este unica modalitate de a te deplasa în condiții confortabile prin oraș. Însă unii au și modele preferate, nu am făcut cercetări sociologice, dar sunt sigur că în România, mulți iubesc mașinile germane, și în speță merțanele și bavarezii. Și eu am preferințe, și una dintre preferatele mele este Nissan Silvia S15. Unii ar spune că-i o vechitură, bună doar de aruncat la fier vechi, căci cele mai noi mașini au fost produse în anul de grație 2002, adică azi ele au 15 ani. Însă eu zic că este una dintre cele mai frumoase mașini, care a intrat în categoria de mașini clasice, fără a avea anii necesari, doar datorită acelui exterior special.

[Spoiler (click to open)]
Dacă voi ajunge și voi fi sănătos și un pic mai stabil finaciar, îmi voi lua și eu așa o ”vechitură” superbă.
Poza de sus este de pe paginea mea de FB, am găsit-o pe Goagăl, asta este o versiune tunată, are un aerokit superb, bara față este bestială, și respectiv nu este stock. Am fost curios să văd cine produce această bară și am găsit.

01. Varianta stock.

Sus este varinata stock, în principiu este aceeași mașină frumoasă, aceleași faruri superbe, dar bările sunt cam fără vlagă, fără dinți, adică nu se încadrează în conceptul de mașină sport.

02. Bara M-Sports

Există un site rusesc de oameni pasionați de mașini, un fel de FB, dar cu mașini, acolo fiecare își face pagina mașinii sale, și dacă vrea face un fel de jurnal cu ea, dacă o modifică, scrie cum merge procesul, poze, video..adică foarte interesant. Acolo am răscolit și am dat de aceste bări frumoase și am găsit cum se numește modelul.
Bara se numește M-Sports și este produsă în Japonia. Ea în afară de un exterior absolut bestial, oferă niște guri de aerisire generoase  pentru tot felul de radiatoare, inclusiv pentru intercoolerul GReddy, un radiator care răcește aerul, pompat de turbo. deci bara asta este absolut perfectă și completează perfect mașina.

03. Spatele stock.

Fundul stock nu-i rău este și el frumușel, dar stopurile se văd că-s din anii 90, cu sticlă semitransparentă și indicatoare portocalii..câh. Și bara spate este cam fără dinți, dacă ai fi văzut-o demontată de pe mașină, ai spune că este de pe un sedan obișnuit, nu de pe un coupe atât de frumos.

04. Variantă de bară tuning.

Am căutat ieri, să găsesc ceva original, pe gustul meu, care să se lege cumva stilistic cu bara M-Sports din față, adică să aibă și ea un difuzor, ceva. Însă tot ce propun companiile specializate, sunt bări de acest tip, ”rochie”, fără nimic pe ea, doar o tăietură pentru toba de eșapament și pentru plăcuță(și aia de tip strict japonez).


05. Deci sunt niște bări plictisitoare, arată cam la fel ca și aia stock. Din acest motiv mi-am chinuit talentu ieri noaptea, și am luat o mașină de pe net fără bară modificată în spate, adică una stock.

Folosind componente din caroserie am improvizat ceva pe gustul meu. Am adăugat niște guri de admisie între uși și osia din spate, pentru a aduce mai mult aer spre frânele spate. Și am lățit un pic aripile spate, ca mașina să pară mai musculoasă și firesc piesa de rezistență, bara spate, așa cum trebuia să fie, cu guri de ventilație prin care ar ieși aerul încălzit de la frâne, ele aseamănă a niște branhii de pește și arată superb.
PS Bara față, care și ea nu este urâtă, este de la aceeași companie care a produs și bara M-Sports.

06. O Silvia a unei fete din Moscova.

E aceeași bară ca și în imaginea 05, japoneză, și mașina arată bestial, nu îmi vine să cred că mașina asta aparține unei fete, dar uite că există și fete cu gust superb la mașini și modificarea lor. Prima dată mi-a căzut mitul ăsta acum un an, când am fost uimit că o tipă din București avea un Subaru Forester puțin modificat, dar cu gust, albastru, ca la carte.

07. Însă și mașina acelei fete avea o bară tuning de pe piață, adică BOOOOOORING.

Așa că eu și aici mi-am aprins taletu la miez de noapte și am preparat fundul Silviei așa cum îmi place mie, adică bara asta ar fi de fapt aceeași bară ca și în imaginea 05, doar că aici iese că este altă perspectivă, din spate.
Deci am făcut aceleași schimbări:
- gură de admisie pentru frânele spate;
- aripile spate le-am lățit + am creeat un fel de pseudo gură de aerisire lângă stopuri, pentru frumusețe;
- și bara cu acele brangii de aerisire ale frânelor + difuzor(care preia aerul de sub mașină și îl direcționează în așa fel încât să nu ridice mașina = să se păstreze contactul roților motoare, din spate);
- am creeat un loc normal pentru plăcuțe de tip european(și rusesc în acest caz).

Anume așa bări eu mi-aș dori să văd și la firmele japoneze de tuning, nu fustele ăstea ridicole de azi(img.04).

Reamitesc superbitatea asta de S15 din imaginile 06 și 07 este a unei tipe, ce gust mișto are fata.


Tags:

?

Log in